Voima -tunnit

Tule tutustumaan voiman kehittämiseen kehonpainoharjoittelun keinoin. Tunneilla opetetaan progressioita aina perusliikkeistä vaativampiin variaatioihin – kunkin harjoittelijan omalle tasolle sopivasti. Tunti sopii siis kaikille aloittelijoista edistyneempiin harjoittelijoihin! Tunneillamme on vaihtuvat teemat, jotka löydät viikkojen mukaan alta.

Tunnit rakentuvat seuraavasti:

  • Lämmittely, kehoa avaavat kokonaisvaltaiset liikkeet
  • Nivelten vahvistaminen, liikkuvuuden ja tuen parantaminen
  • Tekniikkaosio, progressioiden opettelu
  • Tehokas työosio

kehonpainoharjoittelu-voimatunti

Tuntien teemat:

Voima-tunneillamme on kolme pääteemaa, jotka kiertävät kahden viikon välein.

1. Työntävät liikkeet & core

Pääteema: Ylävartalon työntävien ja suoran käden liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. erilaiset punnerrukset ja progressiot erilaisiin suoran käden liikkeisiin. Haasteliikkeet edistyneemmille: nojavaaka (planche), etuvaaka (front lever) ja ihmislippu (human flag)

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

2. Vetävät liikkeet & jalat

Pääteema: Ylävartalon vetävien liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. vaakasoudut ja leuanvedon eri tasot – tule vaikkapa opiskelemaan tie kohden ensimmäistä leukaasi! Haasteliike edistyneemmille: palomiespunnerrus (muscle-up).

Aputeema: Alavartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä.

3. Jalkaliikkeet & core

Pääteema: Jalkojen voiman vahvistaminen, liikkeinä esim. erilaiset monipuoliset kyykkyharjoitteet. Haasteliikkeet edistyneemmille: pistooli- ja katkarapukyykky.

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

Teemat viikoittain:

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Maanantai 10.00-11.00 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Tiistai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Perjantai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Sunnuntai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

__

Viikot 11 ja 12 (12.3-25.3): Maanantai 10.00-11.00 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 11 ja 12 (12.3-25.3): Tiistai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 11 ja 12 (12.3-25.3): Perjantai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 11 ja 12 (12.3-25.3): Sunnuntai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

_

Viikot 13 ja 14 (26.3-8.4): Maanantai 10.00-11.00 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 13 ja 14 (26.3-8.4): Tiistai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 13 ja 14 (26.3-8.4): Perjantai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 13 ja 14 (26.3-8.4): Sunnuntai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 15 ja 16 (9.4-22.4): Maanantai 10.00-11.00 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 15 ja 16 (9.4-22.4): Tiistai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 15 ja 16 (9.4-22.4): Perjantai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 15 ja 16 (9.4-22.4): Sunnuntai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

__

Viikot 17 ja 18 (23.4-6.5): Maanantai 10.00-11.00 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 17 ja 18 (23.4-6.5): Tiistai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 17 ja 18 (23.4-6.5): Perjantai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 17 ja 18 (23.4-6.5): Sunnuntai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

_

Viikot 19 ja 20 (7.5-21.5): Maanantai 10.00-11.00 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 19 ja 20 (7.5-21.5): Tiistai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 19 ja 20 (7.5-21.5): Perjantai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 19 ja 20 (7.5-21.5): Sunnuntai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 21 ja 22 (21.5-31.5): Maanantai 10.00-11.00 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 21 ja 22 (21.5-31.5): Tiistai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 21 ja 22 (21.5-31.5): Perjantai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 21 ja 22 (21.5-31.5): Sunnuntai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat