Voima -tunnit

Tule tutustumaan voiman kehittämiseen kehonpainoharjoittelun keinoin. Tunneilla opetetaan progressioita aina perusliikkeistä vaativampiin variaatioihin – kunkin harjoittelijan omalle tasolle sopivasti. Tunti sopii siis kaikille aloittelijoista edistyneempiin harjoittelijoihin! Tunneillamme on vaihtuvat teemat, jotka löydät viikkojen mukaan alta.

Tunnit rakentuvat seuraavasti:

  • Lämmittely, kehoa avaavat kokonaisvaltaiset liikkeet
  • Nivelten vahvistaminen, liikkuvuuden ja tuen parantaminen
  • Tekniikkaosio, progressioiden opettelu
  • Tehokas työosio

kehonpainoharjoittelu-voimatunti

Tuntien teemat:

Voima-tunneillamme on kolme pääteemaa, jotka kiertävät kahden viikon välein.

1. Työntävät liikkeet & core

Pääteema: Ylävartalon työntävien ja suoran käden liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. erilaiset punnerrukset ja progressiot erilaisiin suoran käden liikkeisiin. Haasteliikkeet edistyneemmille: nojavaaka (planche), etuvaaka (front lever) ja ihmislippu (human flag)

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

2. Vetävät liikkeet & jalat

Pääteema: Ylävartalon vetävien liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. vaakasoudut ja leuanvedon eri tasot – tule vaikkapa opiskelemaan tie kohden ensimmäistä leukaasi! Haasteliike edistyneemmille: palomiespunnerrus (muscle-up).

Aputeema: Alavartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä.

3. Jalkaliikkeet & core

Pääteema: Jalkojen voiman vahvistaminen, liikkeinä esim. erilaiset monipuoliset kyykkyharjoitteet. Haasteliikkeet edistyneemmille: pistooli- ja katkarapukyykky.

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

Teemat viikoittain:

Viikot 25 ja 26 (19.6-2.7): Maanantai 10.00-11.00 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 25 ja 26 (19.6-2.7): Tiistai 17.30-18.30 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 25 ja 26 (19.6-2.7): Perjantai 17.30-18.30 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 25 ja 26 (19.6-2.7): Sunnuntai 16.00-17.00 – Vetävät liikkeet & jalat

_

Viikot 27 ja 28 (3.7*-16.7): Maanantai 10.00-11.00 – Työntävät liikkeet & core

*3.7. ei 10-11 tuntia

Viikot 27 ja 28 (3.7-16.7): Tiistai 17.30-18.30 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 27 ja 28 (3.7-16.7): Perjantai 17.30-18.30 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 27 ja 28 (3.7-16.7): Sunnuntai 16.00-17.00 – Jalkaliikkeet & core