Voima -tunnit

Tule tutustumaan voiman kehittämiseen kehonpainoharjoittelun keinoin. Tunneilla opetetaan progressioita aina perusliikkeistä vaativampiin variaatioihin – kunkin harjoittelijan omalle tasolle sopivasti. Tunti sopii siis kaikille aloittelijoista edistyneempiin harjoittelijoihin! Tunneillamme on vaihtuvat teemat, jotka löydät viikkojen mukaan alta.

Tunnit rakentuvat seuraavasti:

  • Lämmittely, kehoa avaavat kokonaisvaltaiset liikkeet
  • Nivelten vahvistaminen, liikkuvuuden ja tuen parantaminen
  • Tekniikkaosio, progressioiden opettelu
  • Tehokas työosio

kehonpainoharjoittelu-voimatunti

Tuntien teemat:

Voima-tunneillamme on kolme pääteemaa, jotka kiertävät kahden viikon välein.

1. Työntävät liikkeet & core

Pääteema: Ylävartalon työntävien ja suoran käden liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. erilaiset punnerrukset ja progressiot erilaisiin suoran käden liikkeisiin. Haasteliikkeet edistyneemmille: nojavaaka (planche), etuvaaka (front lever) ja ihmislippu (human flag)

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

2. Vetävät liikkeet & jalat

Pääteema: Ylävartalon vetävien liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. vaakasoudut ja leuanvedon eri tasot – tule vaikkapa opiskelemaan tie kohden ensimmäistä leukaasi! Haasteliike edistyneemmille: palomiespunnerrus (muscle-up).

Aputeema: Alavartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä.

3. Jalkaliikkeet & core

Pääteema: Jalkojen voiman vahvistaminen, liikkeinä esim. erilaiset monipuoliset kyykkyharjoitteet. Haasteliikkeet edistyneemmille: pistooli- ja katkarapukyykky.

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

Teemat viikoittain:

Viikot 33 ja 34 (13.8-26.8): Tiistai 11.50-12.50 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 33 ja 34 (13.8-26.8): Tiistai 18.30-19.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 33 ja 34 (13.8-26.8): Perjantai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 33 ja 34 (13.8-26.8): Sunnuntai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 35 ja 36 (27.8-9.9): Tiistai 11.50-12.50 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 35 ja 36 (27.8-9.9): Tiistai 18.30-19.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 35 ja 36 (27.8-9.9): Perjantai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 35 ja 36 (27.8-9.9): Sunnuntai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 37 ja 38 (10.9-23.9): Tiistai 11.50-12.50 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 37 ja 38 (10.9-23.9): Tiistai 18.30-19.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 37 ja 38 (10.9-23.9): Perjantai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 37 ja 38 (10.9-23.9): Sunnuntai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

 

_

Viikot 39 ja 40 (24.9-7.10): Tiistai 11.50-12.50 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 39 ja 40 (24.9-7.10): Tiistai 18.30-19.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 39 ja 40 (24.9-7.10): Perjantai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 39 ja 40 (24.9-7.10): Sunnuntai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 41 ja 42 (8.10-21.10): Tiistai 11.50-12.50 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 41 ja 42 (8.10-21.10): Tiistai 18.30-19.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 41 ja 42 (8.10-21.10): Perjantai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 41 ja 42 (8.10-21.10): Sunnuntai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 43 ja 44 (22.10-31.10): Tiistai 11.50-12.50 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 43 ja 44 (22.10-31.10): Tiistai 18.30-19.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 43 ja 44 (22.10-31.10): Perjantai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 43 ja 44 (22.10-31.10): Sunnuntai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core