Voima -tunnit

Tule tutustumaan voiman kehittämiseen kehonpainoharjoittelun keinoin. Tunneilla opetetaan progressioita aina perusliikkeistä vaativampiin variaatioihin – kunkin harjoittelijan omalle tasolle sopivasti. Tunti sopii siis kaikille aloittelijoista edistyneempiin harjoittelijoihin! Tunneillamme on vaihtuvat teemat, jotka löydät viikkojen mukaan alta.

Tunnit rakentuvat seuraavasti:

  • Lämmittely, kehoa avaavat kokonaisvaltaiset liikkeet
  • Nivelten vahvistaminen, liikkuvuuden ja tuen parantaminen
  • Tekniikkaosio, progressioiden opettelu
  • Tehokas työosio

kehonpainoharjoittelu-voimatunti

Tuntien teemat:

Voima-tunneillamme on kolme pääteemaa, jotka kiertävät kahden viikon välein.

1. Työntävät liikkeet & core

Pääteema: Ylävartalon työntävien ja suoran käden liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. erilaiset punnerrukset ja progressiot erilaisiin suoran käden liikkeisiin. Haasteliikkeet edistyneemmille: nojavaaka (planche), etuvaaka (front lever) ja ihmislippu (human flag)

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

2. Vetävät liikkeet & jalat

Pääteema: Ylävartalon vetävien liikkeiden vahvistaminen, liikkeinä mm. vaakasoudut ja leuanvedon eri tasot – tule vaikkapa opiskelemaan tie kohden ensimmäistä leukaasi! Haasteliike edistyneemmille: palomiespunnerrus (muscle-up).

Aputeema: Alavartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä.

3. Jalkaliikkeet & core

Pääteema: Jalkojen voiman vahvistaminen, liikkeinä esim. erilaiset monipuoliset kyykkyharjoitteet. Haasteliikkeet edistyneemmille: pistooli- ja katkarapukyykky.

Aputeema: Keskivartalolle tehokkaita vahvistavia liikkeitä

Teemat viikoittain:

Vuodenvaihteen poikkeusaikataulut:

29.12.2017: Perjantai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

2.1.2017: Tiistai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

5.1.2017: Perjantai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

7.1.2017: Sunnuntai 17.00-18.00 – Työntävät liikkeet & core

_

Viikko 2 (8.1-14.1): Maanantai 10.00-11.00 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikko 2 (8.1-14.1): Tiistai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikko 2 (8.1-14.1): Perjantai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikko 2 (8.1-14.1): Sunnuntai 16.30-17.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 3 ja 4 (15.1-28.1): Maanantai 10.00-11.00 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 3 ja 4 (15.1-28.1): Tiistai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 3 ja 4 (15.1-28.1): Perjantai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 3 ja 4 (15.1-28.1): Sunnuntai 16.30-17.25 – Vetävät liikkeet & jalat

_

Viikot 5 ja 6 (29.1-11.2): Maanantai 10.00-11.00 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 5 ja 6 (29.1-11.2): Tiistai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 5 ja 6 (29.1-11.2): Perjantai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 5 ja 6 (29.1-11.2): Sunnuntai 16.30-17.25 – Jalkaliikkeet & core

_

Viikot 7 ja 8 (12.2-25.2): Maanantai 10.00-11.00 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 7 ja 8 (12.2-25.2): Tiistai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 7 ja 8 (12.2-25.2): Perjantai 17.30-18.25 – Vetävät liikkeet & jalat

Viikot 7 ja 8 (12.2-25.2): Sunnuntai 16.30-17.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Maanantai 10.00-11.00 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Tiistai 17.30-18.25 – Työntävät liikkeet & core

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Perjantai 17.30-18.25 – Jalkaliikkeet & core

Viikot 9 ja 10 (26.2-11.3): Sunnuntai 16.30-17.25 – Vetävät liikkeet & jalat