Kehonpaino- ja voimaharjoittelun tunnit

Kehonpainoharjoittelun tuntivalikoimamme kuuluvat Liikkuvuus-, Voima-, Movement-, Street Workout ja Käsilläseisontatunnit. Tutustu tarkemmin tuntikuvauksiin alta.

Liikkuvuus:

Vieläkö venyttelet passivisesti? Tiedäthän että on olemassa tehokkaampiakin keinoja parantaa liikkuvuutta? Uusimpia liikkuvuusharjoittelun oppeja tarjoamme näillä tunneillamme!

Kyseessä on siis dynaaminen liikkuvuusharjoittelun tunti, jossa avataan kehoa ja samalla lisätään hallintaa ja voimaa liikkuvuuden rajoissa. Tunnilla tutustutaan myös liikkuvuusharjoittelun erikoistekniikoihin, joilla saadaan hyviä tuloksia aikaiseksi. Tunti sopii kaikille.

Voima:

Tule tutustumaan voiman kehittämiseen kehonpaino- ja toiminnallisen harjoittelun keinoin. Tunneilla opetetaan progressioita aina perusliikkeistä vaativampiin variaatioihin – kunkin harjoittelijan omalle tasolle sopivasti. Tunnin työosiossa luvassa on mm. monipuolisia jalkaharjoitteita, vetävien ja työntävien liikkeiden vahvistamista ja keskivartaloharjoitteita teemojen mukaan! Välillä apuun saatetaan ottaa myös kahvakuulia tai levytankoja. Tunti sopii kaikille.

Voimatuntien tarkempi kuvaus ja teemat viikoittain: Voima-tunnit

Movement:

Tunti pitää sisällään monipuolista avaavaa ja vahvistavaa liikettä keholle, jossa tavoitteena on kehittää ns. toimivampaa kehoa jokaisessa liikeen suunnassa. Tunnilla tehdään monipuolista liikkuvuusharjoittelua, taitoharjoittelua ja kehoa vahvistavaa ja sykettä nostattavaa liikeharjoittelua (ns. Movement). Työosioissa tutustutaan monipuolisiin kehon yhteistyötä parantaviin ja vahvistaviin liikkeisiin – kuten eläinliikkeisiin! Tunti sopii kaikille.

Käsilläseisonta:

Tule tutustumaan siihen, kuinka jokainen voi oppia seisomaan käsillään! Tuntiin kuuluu paljon oheisharjoitteita (mm. liikkuvuus ja nivelten vahvistaminen), joilla kehoa vahvistetaan ja opetetaan progressiivisesti kohden vaikeampia taitoharjoitteita. Tunti sopii jokaiselle, joka on kiinnostunut oppimaan käsilläseisontaa, sekä myös edistyneemmät huomioidaan tunneilla.

Uskallat siis tulla tunnille, vaikket ikinä ole vielä kääntynytkään ylösalaisin!

Street Workout:

Tällä tunnilla pääset kokeilemaan rajojasi ja oppimaan lajiin tyypillisiä liikkeitä. Oli tavoitteenasi sitten vaikkapa ihmislippu, muscle-upit, taka- tai etuvaaka – täältä löydät opit ja haasteet niitä kohden!

Suosittelemme ennen tälle tunnille osallistumista tutustumaan Voima-tunteihimme, koska harjoituksissa tehdään keholle hieman haastavampia harjoitteita.

CrossTraining

Haluatko yhdistellä kehonpainoharjoittelua yhteen tehokkaaseen painoharjoitteluun? Sitä saat tällä tunnilla, jossa myös kahvakuulat ja levytangot saavat kyytiä!

Harjoituksissa tehdään aina tehokasta sykettä nostattavaa ja kehoa vahvasti haastavaa harjoittelua, joten suosittelemme alkuun tutustumaan Voima-tunteihimme ennen CrossTraining tunneille tulemista.
Aaro Helander Street Workout